Witajcie, moi mili marynarze żeglujący po bezkresach światowego oceanu informacji. Ostatnio zaangażowałem się w pewien projekt, który ma szansę wykiełkować w coś całkiem fajnego. Tutaj możecie przeczytać o mojej grze, gierce „Przyczajone słowa – ukryte znaczenie”, która właśnie się zakończyła.
Gra umieszczona została na portalu mambogram.pl, który pozwala na całkowicie darmowe tworzenie różnych aktywności związanych z gamifikacją, grywalnością, graniem. Przeznaczony ma być dla instytucji kultury, dla organizacji pozarządowych i także zwykłych użytkowników, którzy chcą się trochę pobawić.
Dzięki hojności Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i mojej obecności w sieci LABIB mogłem zapewnić uczestnikom nagrodę w postaci czytnika e-booków.
Gra trwała od 11 grudnia do 31 grudnia (z przerwą świąteczną) i polegała na zabawie słowem. W całym wpisie rozsiane są przykłady owych zabaw słowem, a na dole bardzo krótka infografika.
A żeby biurokratycznym wymogom stało się zadość podaję wyniki trzech graczy/graczek, którzy zdobyli podium:
Pierwsze miejsce zajął gracz Bazyl3 – 154 punkty.
Bazyl3 wygrywa czytnik e-booków!
Drugie miejsce należy do Nerilki – 45 punktów!
Trzecie miejsce należy do Agnes – 40 punktów!
Mam w planach przygotować również ankietę dla graczy z pytaniami, które mogłyby dać wskazówki jak opracować grę bardziej grywalną, bardziej angażującą użytkowników. Portal mambogram.pl jest narzędziem darmowym i jako takie ma swoje ograniczenia, ale jednak myślę, że warto się nim bardziej zainteresować.
Jestem zadowolony z przeprowadzonego eksperymentu (wymusił na mnie systematyczność). Może bardziej powinienem popracować nad promocją (to zdecydowanie), ale to jest moja słabość – nie umiem się promować. Miałem pomysł żeby stworzyć coś prostego, a jednocześnie zabawnego i wciągającego, mam nadzieję, że choć trochę mi się udało. W każdym razie do następnego razu!
Agnes
charliethelibrarian
Bazyl
charliethelibrarian
Marta Maria Klara
charliethelibrarian
Ashika pl